Organiziranost
Sistem izmenjave informacij o zadolženosti poslovnih subjektov je bil
vzpostavljen s 1.1.2017, na podlagi ZCKR. Upravljavec sistema je Banka
Slovenije. Od vzpostavitve sistema do 31.8.2020 so se v sistemu SISBIZ
izmenjavali mesečni podatki o zadolženosti poslovnih subjektov pri bankah,
hranilnicah in podružnicah bank držav članic, ustanovljenih v Republiki
Slovenije (bančni člani). Od 1.10.2020 dalje se v sistemu
SISBIZ, poleg podatkov o zadolženosti poslovnih subjektov pri bančnih članih,
izmenjujejo tudi podatki o zadolženosti
poslovnih subjektov pri drugih – nebančnih članih. Tako bančni kot nebančni
člani od 1.10.2020 dalje pošiljajo podatke v sistem takoj ob sklenitvi
kreditnega posla (izpostavljenosti) s poslovnim subjektom oz. takoj ob nastanku
spremembe na tem poslu.
Člani so odgovorni za pravilnost in ažurnost podatkov, ki se obdelujejo v
sistemu SISBIZ ter zagotavljajo popravek napačnih podatkov v skladu z ZCKR in
podzakonskimi akti.
Banka Slovenije kot upravljavec sistema zagotavlja pravilno in nemoteno
delovanje SISBIZ in v tem okviru predvsem delovanje programske in strojne opreme
ter njeno fizično in elektronsko zaščito, kakor tudi funkcionalnost sistema v
smislu določb področnih predpisov (ZCKR in ZBan-2). Banka Slovenije je tudi
nadzorni in prekrškovni organ glede pravilnosti poročanja članov in
izpolnjevanja pogojev za članstvo.