Pravice poslovnih subjektov
Pravica do seznanitve
Banka Slovenije kot upravljavec sistema izmenjave informacij SISBIZ v skladu z
ZCKR zagotavlja poslovnemu subjektu pravico do seznanitve
z obdelavo lastnih zaupnih podatkov v sistemu izmenjave informacij prek spletne aplikacije – Moj SISBIZ,
ki poslovnemu subjektu omogoča pridobitev naslednjih podatkov in informacij:
- informacije, ali se zaupni podatki v zvezi s poslovnim subjektom obdelujejo v sistemu izmenjave informacij ali ne;
- vseh podatkov, ki se o tem poslovnem subjektu obdelujejo v sistemu izmenjave informacij, vključno z informacijo o tem,
kateri kreditodajalec oz. član sistema je posredoval podatke za sistem izmenjave informacij;
- informacije o tem, kdaj, na kakšni podlagi in za kakšen namen je posamezni član sistema, v skladu z
ZCKR dostopal do teh podatkov, razen če zakon izrecno prepoveduje posredovanje teh informacij.
Pravica do popravka podatkov v SISBIZ
Če poslovni subjekt utemeljeno nasprotuje posameznim podatkom, ki se o njem izmenjujejo prek sistema SISBIZ,
lahko zahteva njihov izbris, spremembo ali popravek pri članu sistema, ki je poročal sporne podatke.
Pravico poslovni subjekt uveljavlja prek spletne aplikacije Moj SISBIZ. V primeru vnosa pritožbe preko aplikacije Moj SISBIZ
se pritožba brez časovnega zamika avtomatsko preusmeri h konkretnemu članu v reševanje. Poslovni subjekt, ki nima možnosti dostopa do
spleta ali ne razpolaga s kvalificiranim digitalnim potrdilom, lahko pravico do pritožbe uveljavlja pisno pri članu sistema ali upravljavcu,
in sicer z
obrazcem, ki ga osebno ali po pošti vloži pri Banki Slovenije (upravljavcu) ali članu sistema.
Poslovni subjekt pritožbo naslovi oz. odda pri tistem članu sistema, ki je sporne podatke poročal v sistem SISBIZ.
Član sistema ali upravljavec sistema najkasneje v roku, ki ga določa ZCKR, poslovni subjekt obvesti, ali je zahteva utemeljena ali ne,
na način, ki ga poslovni subjekt opredeli v zahtevi in hkrati v istem roku izvede popravke v sistemu SISBIZ.